Τα 10 βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε πριν δημιουργήσετε το νέο ηλεκτρονικό σας κατάστημα
Η κατανόηση της αγοράς, του ανταγωνισμού, του κοινού που θα στοχεύσετε, του brand σας, του επιχειρηματικού σας σχεδίου και του τρόπου προώθησης της ιστοσελίδας σας είναι κάποια απο τα απαραίτητα στοιχεία για την ανάπτυξη μιας εταιρείας. Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε καθένα από αυτά τα σημεία με περισσότερες λεπτομέρειες.
1. Κατανοήστε την Αγορά
Πρώτα απ' όλα, είναι σημαντικό να γνωρίζετε το μέγεθος της αγοράς στην οποία θέλετε να εισέλθετε. Αυτό θα σας βοηθήσει να αξιολογήσετε τη ζήτηση και το αναπτυξιακό δυναμικό της επιχείρησής σας. Η κατανόηση των ευκαιριών και των προκλήσεων που μπορεί να παρουσιάσει η αγορά εκ των προτέρων θα σας βοηθήσει να προετοιμαστείτε. Αν υπάρχει κενό στην αγορά για αυτό που προσφέρετε, αυτό είναι ένα ελπιδοφόρο σημάδι για την επιχείρησή σας.
2. Γνωρίστε τους Ανταγωνιστές σας
Σε έναν ψηφιακό κόσμο, ο ανταγωνισμός είναι πιο έντονος από ποτέ. Οι πελάτες μπορούν να συγκρίνουν αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα και τις προσφορές τους με λίγα μόνο κλικ. Επομένως, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τι προσφέρουν οι ανταγωνίστριες εταιρείες, τα εύρη τιμών τους, τις πρακτικές μάρκετινγκ και τις τάσεις της αγοράς. Η εις βάθος ανάλυση του ανταγωνισμού μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε κενά στην αγορά όπου η ζήτηση των πελατών δεν καλύπτεται και να προσαρμοστείτε σε αυτή τη ζήτηση.
3. Γνωρίστε το Κοινό που θα στοχεύσετε
Η κατανόηση των κινήτρων, των συμπεριφορών και των αναγκών των πελατών-στόχων σας μπορεί να βοηθήσει στον καθορισμό κάθε μέρους της στρατηγικής ανάπτυξης της επιχείρησής σας, από την τιμολόγηση έως το μάρκετινγκ. Είναι σκόπιμο να δημιουργήσετε ένα λεπτομερές προφίλ με, για παράδειγμα, την ηλικία, το φύλο, το εισόδημα και την επαγγελματική κατάσταση των πελατών σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα και να ανταποκριθείτε στις ανάγκες τους, γεγονός που πιθανόν θα οδηγήσει σε αυξημένες πωλήσεις.
4. Δημιουργία του Brand σας
Το brand είναι αυτό που επηρεάζει την αντίληψη της επιχείρησής σας στα μάτια των πελατών. Αυτό ξεκινά με την επιλογή του ονόματος και συνεχίζεται με τις επικοινωνίες μάρκετινγκ σας. Για να δημιουργήσετε ένα brand, είναι σημαντικό να ορίσετε τον σκοπό της επιχείρησής σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει, τα χαρακτηριστικά που την ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό και τα χαρακτηριστικά που θα προσελκύσουν περισσότερο το κοινό-στόχο σας. Αφού απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις, μπορείτε να αρχίσετε να δημιουργείτε μια φωνή και μια οπτική ταυτότητα του brand που θα τα επικοινωνεί καλύτερα στους πελάτες σας.
5. Δημιουργήστε το Επιχειρηματικό σας Σχέδιο
Η σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου είναι κρίσιμη: πρέπει να περιλαμβάνει στόχους, στρατηγικές, στόχους και προβλεπόμενα αποτελέσματα για την επιχείρησή σας. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να παραμένετε προσηλωμένοι καθώς μεγαλώνετε και να εξασφαλίζετε κεφάλαια από τράπεζες ή επενδυτές. Ένα καλά δομημένο επιχειρηματικό σχέδιο θα σας επιτρέψει επίσης να εντοπίσετε γρήγορα αδυναμίες στην επιχείρησή σας και να δείτε πού χρειάζεστε βοήθεια ή εκπαίδευση.
6. Φροντίστε το Μάρκετινγκ σας
Για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις με περιορισμένο προϋπολογισμό μάρκετινγκ, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν έναν δωρεάν τρόπο να μιλήσετε για το brand σας, να χτίσετε ένα κοινό και να συνδεθείτε με υποψήφιους πελάτες. Το email marketing μπορεί επίσης να είναι μια αποτελεσματική μέθοδος για να προσελκύσετε τους ανθρώπους να εγγραφούν, για παράδειγμα με εκπτώσεις.
7. Πρόβλεψη Κινδύνων
Στην αρχή κάθε εβδομάδας, φτιάξτε μια λίστα με πράγματα που πρέπει να κάνετε και χρησιμοποιήστε το επιχειρηματικό σας σχέδιο ως σημείο αναφοράς για να βεβαιωθείτε ότι παραμένετε ευθυγραμμισμένοι με τους στόχους σας και να εντοπίσετε τυχόν περιοχές ανησυχίας.
Η εύρεση ενός μέντορα είναι επίσης μια εξαιρετική τακτική. Ένα άτομο που είναι ήδη επιτυχημένο στην επιχείρηση, που μπορεί να παρέχει καθοδήγηση, συμβουλές και ιδέες, είναι μια μεγάλη βοήθεια για κάθε νέα επιχείρηση.
8. Παρακολουθήστε τον Προϋπολογισμό σας
Μιλώντας για κινδύνους, ένας από τους κύριους λόγους που οι επιχειρήσεις αποτυγχάνουν είναι η έλλειψη χρημάτων. Για να διατηρήσετε την υγιή ροή κεφαλαίου, θυμηθείτε τα βασικά σημεία:
- Δημιουργήστε έναν προϋπολογισμό και τηρήστε τον. Δώστε προτεραιότητα στις δαπάνες – οι προμηθευτές πρέπει πάντα να πληρώνονται εγκαίρως.
- Ελαχιστοποιήστε τα κόστη έναρξης.
- Συγκρίνετε προμηθευτές για να επιλέξετε την προσφορά που ταιριάζει καλύτερα στον προϋπολογισμό και τις ανάγκες σας.
- Ελαχιστοποιήστε τον χαμένο χρόνο αυτοματοποιώντας τις εργασίες όσο το δυνατόν συντομότερα.
- Χρησιμοποιήστε ελεύθερους επαγγελματίες μέχρι να μπορέσετε να προσλάβετε εσωτερικούς πόρους.
9. Αναθέστε Εργασίες
Ακόμα και οι πιο εργατικοί και παθιασμένοι επιχειρηματίες δεν μπορούν να τα κάνουν όλα μόνοι τους. Έτσι γίνονται λάθη.
Αξιολογήστε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία σας, και στη συνέχεια αναθέστε εργασίες σε ειδικούς όπου μπορείτε. Υπάρχουν επίσης αμέτρητες επιλογές λογισμικού και τεχνολογίας για να αυτοματοποιήσετε πολλές από τις διαδικασίες σας.
10. Μην Ξεχνάτε τις Νομικές Πτυχές
Η λιγότερο συναρπαστική πλευρά της έναρξης μιας επιχείρησης, αλλά τόσο σημαντική! Εδώ είναι μια γρήγορη επισκόπηση μερικών από τα πράγματα που θα χρειαστεί να λάβετε υπόψη: εγγραφή της επιχείρησής σας, απόκτηση ασφάλισης, κατάθεση πατέντας αν χρειάζεται, συμμόρφωση με τον GDPR, δικαιώματα εργαζομένων, υγεία και ασφάλεια.