Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα;
Η κοστολόγηση μιας ιστοσελίδας δεν είναι εύκολο πράγμα. Πολλές φορές ενδιαφερόμενοι να κατασκευάσουν μία ιστοσελίδα μας ρωτάνε και επιμένουν να μάθουν πόσο κοστίζει χωρίς να συζητήσουμε μαζί τους για το τι ακριβώς χρειάζονται.
Έχοντας ήδη αρκετά χρόνια σε αυτό το χώρο και με αρκετές ιστοσελίδες στο πορτοφόλιο μας μέχρι σήμερα ακόμα δεν μπορούμε να απαντήσουμε αυτή την ερώτηση με ένα νούμερο αλλά απαντάμε ότι δεν μπορούμε να δώσουμε προσφορά πριν μάθουμε αναλυτικά ποιες θα είναι οι προδιαγραφές του ιστοχώρου.
Παρακάτω θα εξηγήσουμε τους λόγους για τους οποίους δεν είναι εύκολο να δώσουμε μία στάνταρ τιμή.
1. Υπηρεσία και όχι προϊόν.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός ιστοχώρου θα πρέπει να θεωρηθεί ως μια υπηρεσία και όχι ως ένα έτοιμο προϊόν. Δυστυχώς είναι δύσκολο να αλλάξουμε την γενική ιδέα που επικρατεί ότι δηλαδή οι ιστοσελίδες δεν είναι εμπόρευμα, ένα πρόγραμμα το οποίο είναι έτοιμο προς χρήση και μπορούν να κατασκευαστούν από τον καθένα. Για να κατασκευαστεί ένας λειτουργικός δικτυακός τόπος απαιτείται δουλειά, συνεργασία και προσπάθεια από παραπάνω από ένα εξιδεικευμένα άτομα. Εάν κάποιος δει την κατασκευή μιας ιστοσελίδας σαν υπηρεσία θα τον βοηθήσει να κατανοήσει καλύτερα γιατί δεν είναι εύκολο να κοστολογηθεί με μία εφάπαξ τιμή.
2. Η κατασκευή ενός δικτυακού τόπου συνεπάγεται έναν περίπλοκο σχεδιασμό.
Οι πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να αποσαφηνιστούν αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ανάπτυξης μιας ιστοσελίδας και αυτό επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την τελική τιμολόγηση. Για παράδειγμα μπορεί ο πελάτης να θέλει να ενσωματώσει μία συγκεκριμένη λειτουργία στον δικτυακό του τόπο, κάτι που γι' αυτόν μπορεί να φαντάζει απλό αλλά στην πραγματικότητα να είναι δύσκολο στην υλοποίηση του και που να απαιτεί πολλές επιπλέον εργατοώρες για την κατασκευή του. Γι' αυτό και οι πελάτες πρέπει να συζητήσουν μαζί μας και να απαντήσουν ένα ειδικό ερωτηματολόγιο ώστε να καταλάβουμε όσο καλύτερα γίνεται το τι ακριβώς χρειάζονται και έτσι να περιορίσουμε στο ελάχιστο τις πιθανότητες να υπάρξουν τέτοιες παρεξηγήσεις που οδηγούν στην αλλαγή της τελικής τιμής.
3. Οι οικονομικές προσφορές είναι υποκειμενικές.
Η κατασκευή ενός δικτυακού τόπου μπορεί να ολοκληρωθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Βγείτε και ζητήστε προσφορά για την κατασκευή μίας ιστοσελίδας από δέκα διαφορετικές εταιρίες και θα πάρετε δέκα διαφορετικές τιμές. Η κάθε εταιρία λαμβάνει υπόψιν τους δικούς της παράγοντες για να κοστολογήσει μία εργασία.
4. Τα κριτήρια επιτυχίας διαφέρουν.
Ο ορισμός μιας επιτυχημένης ιστοσελίδα σαν τελικό προϊόν διαφέρει από άτομο σε άτομο. Για παράδειγμα ένας Web Designer ίσως να θεωρεί ότι ένας επιτυχημένος δικτυακός τόπος πρέπει να είναι εντυπωσιακός εμφανισιακά και αυτό είναι αρκετό, ενώ ένας Web Developer να θεωρεί καλύτερο ο δικτυακός τόπος να έχει δημιουργηθεί χρησιμοποιώντας ασφαλή και καλογραμμένο κώδικα άσχετα με την εμφάνιση του. Ένας ειδικός στο online marketing μπορεί να υποστηρίζει ότι αυτό που χρειάζεται πραγματικά ένας δικτυακός τόπος είναι να είναι απλός και έχει βελτιστοποιηθεί για τις μηχανές αναζήτησης (SEO optimized). Υπάρχουν πολλές απόψεις πάνω σε αυτό το θέμα χωρίς να μπορούμε να τις θεωρήσουμε σωστές ή λάθος.
Η πραγματική επιτυχία της ιστοσελίδας σας έρχεται επιτυγχάνοντας τους επιχειρηματικούς στόχους που εσείς θέσατε και για να επιτύχετε αυτό μπορεί να χρειαστείτε την συνδρομή όλων των παραπάνω.
5.Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι τιμολόγησης.
Υπάρχουν δύο τρόποι που μπορείτε τιμολογηθείτε για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας είτε με σταθερή προσφορά ή με ωριαία αποζημίωση. Για σταθερή χρέωση θα τιμολογηθείτε με συγκεκριμένο ποσό π.χ. 1000€ για όλες τις εργασίες ενώ με ωριαία αποζημίωση θα πληρώσετε κάποιον για παράδειγμα 20€ την ώρα για όσο διάστημα χρειάζεται για να ολοκληρωθεί το έργο. Ανάλογα με πιο τρόπο θα συμφωνήσετε να πληρώσετε θα διαφοροποιηθεί και το κόστος.
6. Η βιομηχανίας ανάπτυξης του Internet έχει πολύ λίγα πρότυπα.
Το Web Development είναι μια αρκετά νέα βιομηχανία και δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλά στάνταρντ. Για παράδειγμα, υπάρχουν δεκάδες γλώσσες προγραμματισμού που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προγραμματιστεί μια ιστοσελίδα, πολλά συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) πολλά λειτουργικά συστήματα και πολλά είδη φιλοξενίας. Για το ίδιο τελικό αποτέλεσμα μπορούν να επιλεγούν διαφορετικοί τρόποι κατασκευής και υποστήριξης πράγμα που προκαλεί διαφοροποιήσεις στον καθορισμό των τελικών τιμών.
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση στο ερώτημα, «Πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα;» αλλά η κατανόηση της φύσης της υπηρεσίας αυτής θα σας βοηθήσουν στο μέλλον εάν αποφασίσετε να κατασκευάσετε τον δικό σας δικτυακό τόπο.